Saturday, August 21, 2010

Lelaki dan segala penipuan

Perbualan telefon.

Kawan perempuan: U...

AKu: U menangis ke?

Kawan perempuan: I tak tahu apa salah i. Tiba-tiba ada sorang perempuan mesej i thru inbox, dan tanya i, si polan(bukan nama sebenar) tu bf i ke tak. I pun, pelik la. So, i pun buat-buat tak mengak, sebab i nak korek rahsia. Macam ada sumthing sampai perempuan tu cakap mcm tu. Dia cakap lagi, dia just nak tahu si polan tu bf i ke tak. Dan i tak tahu kenapa sangat penting untuk dia tahu.

Aku: Ok. Then?

Kawan perempuan: Semalam si polan call perempuan tu depan i dan marah-marah. Bila i nak cakap dengan peempuan tu, dia tak kasi. I jadi pelik. Kalau dia tak buat salah, kenapa dia perlu takut u? Dan kalau dia tak salah, dia bagi je i cakap dengan perempuan tu.

Aku: Kenapa i tak pernah dapat tahu yang dia ada apa-apa dengan perempuan tu?

Kawan perempuan: U, i dah 3 tahun dengan dia. I setia sangat dengan dia. Ini ke yang dia buat dekat i? Dia tak sedar-sedar lagi ke? Berapa banyak peluang yang i dah bagi kat dia? satupun dia tak cuba nak appreciate? Babe.. I sedih gila.... (menangis tak berhenti-henti)

Dan aku hanya boleh cakap, 'Sabar lah babe. U jangan menangis. Kita cuba apa yang kita boleh buat,ok?'

Mungkin dalam situasi begini,aku tak dapat untuk selesaikan. Tapi, aku tahu,sudah berkali-kali diberi peluang, tapi masih juga buat hal. Apa yang kurang pada pasangan nya pun, aku tak pasti. Atau, rasa diri tak puas untuk seorang?

Lelaki oh Lelaki.

1 comment:

Unknown said...

gila jahat bf kwn u..haih~laki...mcm2..tak hargai langsung!