Sunday, February 8, 2009

Friends or Lover

Lelaki : Kau rasa aku layak bagi dia peluang kedua?

Perempuan : Lepas apa yang dia dah buat kat kau, kau rasa layak ke untuk kau bagi dia peluang ke dua?

Lelaki : .......

Perempuan : Camni lah. Sebenarnya, tanpa kau sedar kau dah bagi banyak sangat peluang kat dia. Atau sebab peluang yang terlalu banyak yang kau bagi, kadang-kadang dia dah take advantage tanpa kau sedar.

Lelaki : Ye...Aku sedar tu.

Perempuan: Apa reason dia??

Lelaki : Aku layan dia terlalu baik.

Perempuan: Habis tu, dia nak suruh kau layan dia macamane lagi? Alasan tu tak kukuh untuk aku.

Lelaki : Entah.... Aku pun tak pasti alasan tu betul-betul boleh pakai ke a tau tak.

Perempuan: I’m really2 frustrated with her. And also with you.

Lelaki: (Senyap)

Perempuan: Beb, sepanjang kau sakit hati dengan dia, kau dah jadi dingin dengan kawan-kawan kau. orang kat sekeliling kau ni kadang-kadang jadi sakit hati bila tengok condition kau sekarang. Dan lagi kecewa bila kau memilih untuk terus bersama dengan dia walaupun kau dah tahu perkara ni akan berulang balik. Kenapa kau macam ni beb?

Lelaki : Entah lah. Aku terasa macam nak bagi dia peluang lagi sekali.

Perempuan : (Tarik nafas dalam-dalam) Apa je keputusan kau, aku harap kau takkan pernah menyesal. Kalau dengan kembali pada dia balik boleh gembirakan hati kau walaupun semua kawan-kawan kau tak suka dengan keputusan kau, kau pergi je lah kat dia balik. Sebab kalau kawan-kawan advise macamana pun dan kau tetap nak kat dia, kami boleh buat apa je kan? Tapi beb, kalau kawan-kawan kau memang tak boleh terima dia dan tak nak jumpa dia, kau tak boleh paksa kami untuk suka dan jumpa dia. Dan kau especially, kalau lepas ni ada masalah dengan dia ke, jangan lah buat muka atau mengadu apa-apa dengan kami. Sebab seriously kami semua dah malas sangat nak dengar sebab dia tetap dia dan tak pernah berubah beb. I’m sorry.
Lelaki : (Tunduk dan diam.)

Perempuan : Tapi satu je pesan aku, kalau relation tu memang dah tak boleh pergi dan kau pun rasa tak boleh pergi, jangan paksa diri kau untuk mencintai dia. Sakitnya nanti kau yang rasa. Sebab aku concern jadi aku ingatkan kau. Boleh encik??

Lelaki : (Senyum) Yep. Thanks buddy.

5 comments:

Anonymous said...

++Salam...Hehehe..Gelak dulu..:)**

++emmm...permainan yg suussahhh giler...tapi orang suka ..**

++C.I.N.T.A**

++All da Best Kepada Sang PenCinta...!!**
++(termasuk diri Sendiri..hehe :P )**


++-Joe Pdz-**

Cik-MeGa said...

ini BIASA terjadi dalam sebuah relation. tp, jangan jadikan ia KEBIASAAN.
em, sampaikan salam pada si lelaki tu ye...
=)

Anonymous said...

=)

Ki Kiey said...

cakap kat dia,

jgn pksa diri,
just let her go=)

Anonymous said...

kdg2 mmg perempuan tu betul2 mahu berubah sbb maybe die sendiri xsedar yg die byk buat salah sbb bf die xpenah ckp kalau terase ati or watever.anyway,i xknal org2 yg u cerita so i xtau cerita in detail.kdg2 xsalah bg peluang kedua.sbb org lain hanya nampak and faham tapi xrasa keadaan tu.syg dan cinta bole ubah sesetgh perkara.saye juga antare yg inginkan peluang kedua.

=)