Friday, March 13, 2009

Fariza's family

Aku tak suka betul bila aku kena melukis. Tapi, aku terpaksa juga sebab aku ada subjek Storyboard. Lecturer aku suruh semua orang lukis apa-apa saha karakter dan bayangkan situasinya dimana karakter-karakter itu sedang lakukan. Ada yang lukis kat gigs, konsert, taman, bilik, tempat shooting, macam-macam lagi lah. Lecturer aku tengok aku lukis. Dia tanya aku nak karakter-karakter apa. Aku cakap aku nak lukis karakter family aku. Itu lah yang paling dekat terlintas dalam fikiran aku.
Ini komen yang aku dapat dan yang aku borak dengan lecturer aku.


Lecturer : Kakak kamu orangnya macamane ajun?
Aku : Dia happy go lucky. Sebab tu saya lukis gambar dia senyum je. (padahal aku tak reti lukis muka masam sebenarnya)

Lecturer : So, abang kamu memang suka pakai baju kotak-kotak ke?
Aku : Ha'ah. Dia ni suka tidur. Nampak tak mata dia macam sepet sikit?

Lecturer: Ni siapa? Kamu ke tu?
Aku : Hish...Itu abang saya lah! Rambut dia panjang. Ala-ala Rockstar. Ada ke saya.

Lecturer: Ni mak kamu?
Aku : Yes! Dia macam 'angel' kan? (aku pandang dia dan dia senyum)

Lecturer: Aik?banyak nye abang kamu? ni yang mana pulak?
Aku : Ni yang sulung. Muka dia masam je saya lukis sebab dia ni panas baran tau. Susah nak tengok dia senyum.

Lecturer: Your father, ajun?
Aku : Yep. Beloved father. Boleh tak kalau saya lukis dia pakai seluar pendek?
Lecturer (Gelak) Kenapa? Dia suka pakai seluar pendek ke?
Aku: Aah. Dia memang suka pun.
Lecturer : Abah kamu muda ye?
Aku: Wah! kiranya saya lukis ni jadilah kan. Sebab boleh tau abah saya muda ke tak.(Aku gelak.Dia pun gelak juga)

Lecturer aku cakap, "Now, kamu dah ada satu family. Lepas ni boleh lah tunjuk kan dekat family kamu gambar ni. Diorang mesti terharu Ajun.Tapi, kenapa tak lukis kamu juga dalam ni?"

Aku senyum dan aku hanya gelengkan kepala.

Aku tahu aku tak reti melukis. But deeply in my heart, i felt really2 happy when im doing this.

& everytime aku tengok gambar ni, aku tak tahu kenapa aku senyum sorang-sorang. =)

Dedicate to my beloved father, mother, bro's & sister. Love from urs beloved son/little sis.

5 comments:

Fuzzy A! said...

Awww... Kiut bebeno gambo hang lukih, ek?

Zura Firdaus B. Japri said...

kih kih kih kih kih

amer zaman said...

"Now, kamu dah ada satu family. Lepas ni boleh lah tunjuk kan dekat family kamu gambar ni. Diorang mesti terharu Ajun.Tapi, kenapa tak lukis kamu juga dalam ni?"

-macam dalam filem seram pulak ayat ni.

Anonymous said...

napa aku cute sangat? :)

Bobby Nuurri said...

lohh. rasa terharu pulak melihat keakraban keluarga anda.

:D