Tuesday, June 10, 2008

Model Sehari

Sebelum aku memulakan penulisanku dengan lebih panjang, ingin aku meminta maaf kepada semua kerana terpaksa menukar blog ku kerana masalah-masalah yang tidak dapat dielakkan. Diharap, dengan adanya blog baru ini, idea-idea aku untuk menghasilkan penulisan-penulisan baru juga akan bertambah-tambah. InsyaAllah.
Hari ini, aku ingin menceritakan pengalamanku menjadi model sehari. Sebelum itu, terima kasih kepada abang Shah kerana memberi peluang kepada aku dan angah untuk menjadi model pada hari itu walaupun pada hakikatnya kami tidak mempunyai sebarang pengalaman dan agak kelihatan kekok sekali. Begitu juga kepada saudara Epul yang telah menyerikan mukaku dengan hasil seni tangannya sendiri. Terpukau sebentar aku melihat muka sendiri. Tidak kurang juga kepada pasangan model kami yang banyak mengajar aku dan angah untuk berposing maut.


Pose sedikit Hancur. Ala-ala gadis Sarawak
Angah bersama pasangannya. Sehati Berdansa.


Sesi posing suka hati.

Pasangan ideal. Suka i tengok. Hehe


Saya bersama Abang Anol

Walaupun kepenatan pada hari itu, aku dan angah tetap pulang dengan senyuman di wajah. Pertama kali aku memberanikan diri untuk mencuba menjadi model walaupun kelihatan hancur. Barulah aku sedar bahawa bukanlah satu pekerjaan yang mudah untuk menjadi model.Raut muka, ekspresi, liuk lentuk badan haruslah digunakan kesemuanya. Tetapi, berlainan bagi aku dan angah yang bukanlah penari mahupun model profesional, tetapi apa sahaja yang diarahkan akan kami lakukan sehabis baik. Pulang sahaja ke rumah, aku terus merehatkan diri. Terasa sengal-sengal sekali terutamanya di bahagian kaki dan pinggang.

5 comments:

Anonymous said...

tak sangka i yg chubby ni pun boleh jadi model.. :)

CikAjune said...

i yang kurus nie bagaimane pule??
hahaha

Anonymous said...

hancur?

tak adalah...

nampak ceria

Hazwan Faisal said...

hmmmm....
rasenya,
hmmm....
ada la skt,
hmmmm....
bakat,
hmmmm.....
terpendam tu....

CikAjune said...

hehe.
ye ke hazwan?
(malu2 ayam)