Thursday, October 9, 2008

LOSER??

Tadi aku jumpa kawan aku. Dia cerita kat aku something dan story ni agak interesting untuk aku dengar.
Kawan aku: U nak tau tak. My friend ni baru je clash dengan gf dia.Tak sampai sebulan lagi.
Masa kawan i ni clash dengan gf dia, dia amat-amatlah frust. Cakap kat i tak
nak cari perempuan lain la. Tapi, sekarang dia dah ada gf lain! u bayang kan
lah june. Senangnya manusia ni cari orang lain dalam hidup dia sedangkan
baru je sekejap tadi i nampak dia frust bagai nak rak.
Aku : Hah?? Serius kah? (terkejut sekejap) Jap. Kawan u punye xbf for sure hensem kan?
Cuz orang hensem ni selalunya rasa diorang tak perlu kisah kot nak cari gf lain,
pastu lupakan xgf dia. Tapi...gila jugak kawan u tu kan? I'm shocked! Baru sebulan kot...
for sure xgf dia rasa macam xgf dia tu tak cukup HOT kan. Sebab senang2 je dia
boleh lupakan.Haha.
Kawan aku: Tu la...dia rasa dia sekarang macam Loser. So kesian..
Aku: I dont think she a loser. Maybe xbf dia ada reason yang kita tak tahu kenapa dia
buat macam tu kan. Dan kalau selama ni memang xbf dia ada skandal
ke dengan perempuan tu?? Siapa yang tahu kan? Nampak macam dia frust sangat2, tapi sebenarnya dia boleh dapat pengganti senang-senang je.
Kawan aku: Aah la u. Kawan i tu bila i tanye dia samada dia ok ke tak, dia selalu nampak ok dan happy je. Tapi sebenarnya dalam hati dia i tahu dia selalu rasa sedih. Sometimes i rasa pelik.. My friend ni i rasa dah cukup lengkap. Tapi i pon tak tahu apa yang xbf dia still rasa kurang.
Aku: Ye la u... I turut simpati untuk dia.Macamana pun, u kena kuatkan hati dia.
Aku pandang kawan aku dan aku senyum. Dia terus pandu kereta dan sepanjang perjalanan aku hanya mendiamkan diri. Mungkin aku sedang memikirkan sesuatu.
**Saya tidak anti lelaki.Tapi cerita kawan saya ini membuatkan saya berfikir banyak tentang lelaki. =)**

9 comments:

Melodi Aku said...

Perempuan dan lelaki sama sahaja. Aku dah jumpa lelaki dan perempuan yang begitu.

What goes round, come around.

SAMPAH said...

june.. nak jumpe lelaki tu leh... nak tanya dia macam mana dia leh wat macam tu...

nurulshari said...

erm...sy pn x anti lelaki..
tp mmg byk dok bputaq dlm paletok nih bile bace dis post..
i'hv experience it b4..
ces ces

CikAjune said...

melodi aku: u got da experience??hehe.just asking.

wizard:haha.ramai kot lelaki macam tu.

lun:saye juga tidak anti lelaki. =)

TAPA OTAI said...

Nk kenal dgn kawan AJUN
hahahaha

CikAjune said...

tapa otai: serius?pak ngah kan dah nak kawen...eheeemmm...

Anonymous said...

-buka mata syg

-then u will see

SudinSentul said...

hurmm..

aku penah berada di tempat perempuan tu..

sakit. sekarang udah setahun. masih parah.

Anonymous said...

wat if i say...i've met a gurl yg mcm tu...
nothing weird sbnrnye...
actually i depends on the person him/herself..ade yg jnis frust menonggeng, tp sennag lupekan n go on with the life..ade gak yg jnis nmpk mcm frus...tp mcm xfrust..diorg pndai sorok perasaan dr org lain sedar, tp amik mase yg lame nak go on with life n cari pengganti...