Thursday, October 2, 2008

Short Movie :Pleasure


Director: Faliq

Assist Director: Azri

Produser: Julie

PM : Lala & Asha

DOP: Boy

Cameraman : Epul

Assist cameraman: Mael

Set Designer & Focus Puller : Byxura

Art Department : Marina

Props: Faizal

Wardrobe: Kama

Make Up: Kak Pah

Sound Designer: Joe

Making Of : Fariza

Crew : Mamu, Faris, Ijat, Ijok & Afiq



Title : Pleasure

Concept : Surelism

Main Talent :Fazleens

Kerja keras
director pun kena kerja
Technical Crew
penuh perhatian
millionaire!!
making of..

my fav scene..hehe Pelakon-pelakon
all team crew

Thanks pada semua yang terlibat.Proud of technical crew especially Epul,Boy dan Mael sebab diorang puasa tak macam Director dengan Assist. Director tu.hehe.Paling penting semangat dan kesabaran yang diorang ada. Tak kurang juga dengan Art Depart, Marina dan Faizal yang boleh beri apa yang pengarah nak. Walaupun ada problem time pre production, tapi kami dapat jugak selesaikan shooting ni. Time mood dah nak raya, walaupun korang kena cat dinding nak dirikan set dengan muka korang yang sedih (lagi-lagi abang audio tu pasang lagu raya) tapi korang tetap maintain cool. Hehe. Kepada pelakon-pelakon, terima kasih sebab dah buat yang terbaik dan korang semua memang sporting.

Pengarah kata kat aku, dia nak buat short movie ni surelis.Walaupun mula-mula dia kurang meyakinkan aku dengan visual-visual dia yang agak advance2(sorry pengarah) tapi time shooting aku mula nampak sikit-sikit apa yang cuba dia visualkan. Aku tak mahu puji dia lebih-lebih cuma short movie ni memang agak berlainan konsep dan jalan cerita. Ianya bukan sekadar surelism tetapi ada unsur-unsur lain yang pengarah cuba untuk sampaikan.

5 sebab kenapa korang kena tengok short movie ni:

1-Sebab short ni surelis.

2-Sebab main talent dia kakak aku.Akak aku famous kot.Hehe.

3-Sebelum short ni kene banned, better korang tengok dulu.(tapi kami tak takut pada apa2)

4-Sebab pengarahnya Faliq. Faliq kot mengarah!! Dah lama sangat dia nak jadi pengarah!! hehe.

5-Nak tahu jugak apa pendapat korang tentang short ni.

p/s : Harap-harap En Erman bagi markah lebih kat kitorang. Senior-senior kata dia garang sangat bila time shooting.Tapi kenapa masa shooting hari tu, tak marah langsung pun??En erman dah berubah ke?? Atau mungkin terkedu dengan main talent?? Hehehe.

12 comments:

Anonymous said...

aku suke ngn ape yg ko tulis..
tapi satu je..

sebagai director..
aku tau sape yg x pose kt set aku ..x kisah la..
sebab diorang keje bagus..bukan sume yg depan mata kite 2 kta blh percaye ye cik ajun..hmm..timekasih...-faliq

CikAjune said...

faliq: eleh..tak payah nak pertahankan jugak pasal puase tu.tp aku lupe la beb nak letak lg satu.time shooting kita ada masalah jugak dengan krew2 yang tak tahu apa jawatan dorang.Kalau nak tahu luahan hati pengarah,pm yang emosional dengan krew2 ni, kene tgk making of.hahahah.kita terjah!

Anonymous said...

bkn pertahan la..
aku mengaku aku x pose..
tapi mcm aku ckp tadi..sebgai director..aku tau sape yg xpose ngn aku..juz diorg xnk kena bebel je huhu..aku x ckp ape2...eh pm pun xpuas hati gak ke..same x ngan org yg aku panas 2..huhu..
lagi satu..aku tau gambo aku x bnyk..tapi nape yg paling kurang menyerlah 2 jugak ko letak..hmm -faliq

CikAjune said...

hahaha.
gamba ko ade banyak la ngan aku.
tp seme gamba yang ko tgh posing.
gamba yang ko kunun2 buat keje tak banyak sebab gelap sangat nak ambik gamba kat tempat pengarah tu.(alasan) hehehe.nnt i bg u ye yang.
i kene tunjuk kat orang2 yang bace blog i ni yang u tu seorang pengarah berdedikasi.rajin.hehe.

Anonymous said...

alasan x blh diterima..ape la..
kamera bukan main canggih lagi..
main la aperture n shutter (bhase org amik klas aidi je tau hahaha).. ape salahnye pakai gambo posing..ade org kate aku director yg sempoi..hahaha..thanks yang.. -faliq

CikAjune said...

ekeleh..
dont bahan2 aku okay. =)

iamstradust said...

all the best to korang

:D

Anonymous said...

lupe plak..thanks juge pade atom, ganesh, pak cik alias, abg shahriel (yg kt atas ngan joe), faizal (plukis storyboard aku) dan lain-lain ye (tgh nk ingat name) huhu..thank bnyk2..-pleasure

CikAjune said...

razaisyam: thanks!

faliq: aah.gue lupa lak.hehe.sebaik lu ingatkan.

Anonymous said...

saya tak femes. saya sha la la je..

p/s : tp dlm short ni saya isap curut mcm pro, terer la saya. :)

SAMPAH said...

can`t wait to see the product...

CikAjune said...

wizard: yep2!me too!