Sunday, July 5, 2009

Kembali ke Puncak Perdana dengan rasa Hiba

Dekat rumah semalam, lepas aku habis kemas baju-baju aku semua untuk bawa ke Shah Alam, aku turun bawah nak minum air. Boboi ada kat bawah. Boboi tanya aku

"Kau dah nak balik Shah Alam ke?"
"Besok aku balik tengok jadual jap."
"Erm...Boring la aku sorang-sorang nanti.."

Aku tak jawab apa yang Boboi cakap. Aku terus naik atas. Mungkin ada perasaan sedikit berat untuk tinggalkan rumah. Lebih-lebih lagi mak. Aku tahu, mak mesti sedih sebab aku tak dapat teman dia tengok drama 3 Janda, Kecuali Cintamu, Cinta Gila.Aku tak boleh tolong dia kupas telur lagi. Lagi tak best, aku tak boleh tidur dengan dia.

Kalau aku balik Shah Alam, aku akan peluk mak dan aku akan cakap, "Minggu depan ajun balik ye mak". Dan selalunya aku akan balik melainkan aku betul-betul sibuk. Semester lepas aku jarang sangat balik sebab shooting terlalu banyak. Semester ini, aku kurang pasti. Tapi aku tahu, anak-anak lelaki selalunya boleh diharap juga. Nasib baik mak still ada peneman kat rumah.Tak berani aku biar mak tinggal sorang-sorang.

Aku pun dah tak dapat nak teman selalu abang-abang aku. Kalau ada gigs dekat mana-mana, aku susah nak pergi kalau aku dah mula sibuk. Tapi kalau bulan puasa, gigs apanya kan? Duduk kat rumah je lah. Macam mana pun, bulan puasa aku akan balik untuk buka puasa sama-sama dengan mereka.Kalau Angah ada, lagi best kan?

Sebenarnya, keadaan sekarang ini mungkin diorang tak berapa sedih. Tapi aku yang sedih!

3 comments:

Cik-MeGa said...

yang ditinggalkan lebih saket dr yang meninggalkan.
serius.
em, tp dkat je kan...
=)

Fazliey said...
This comment has been removed by the author.
Fazliey Hishamuddin said...

nokz, aku kena kupas telor skrg, dont wory, kau belajar rajin2 k...
rindu laa ;)