Sunday, September 21, 2008

Chenta Hati Saya

Hari ni ada majlis berbuka puasa dengan semua budak kelas aku. Diorang ni memang selalu gak buat majlis-majlis macam ni. So, bila jumpa takde la excited beria-ria sangat. Macam biasa je. Tapi, diorang selalu excited bila jumpa aku dengan Ieda. Hehe. Ieda tu bestfriend aku dari aku form 1 lagi. Dulu, kat sekolah kan selalunya ada puak-puak. Aku dikategorikan dalam puak-puak nakal dan budget HOT la. Hehe. Ieda pun sama. Tapi, time form 3 aku dah surrender dengan puak-puak ni cuz aku mula rasa insaf dan nak belajar. (padahal dah kena sound dengan cikgu yang baik gila ngan mak aku) Tapi Ieda ni still dengan puak-puak naughty tu. Aku menyampah tengok Ieda ni sebab mulut dia laser. Sakit hati bila dia cakap. Cakap je pandai, tapi sebenarnya penakut. Disebabkan aku keluar dari puak diorang tu, Ieda ni tersesat kelas ngan aku. Puak-puak lain semua kat kelas lagi satu. So, disebabkan semua orang kat kelas tu back up aku, Ieda takde kawan. Last-last sekali, Ieda surrender gak dan mula kat situ lah kitorang jadi kawan baik.
Kawan-kawan aku selalu kata aku dengan dia banyak perbezaan. Antaranya, aku suka kawan dengan kawan-kawan lelaki kat sekolah tapi dia tak. Kawan-kawan dia semua perempuan. Sampai kawan-kawan lelaki aku semua nak sangat mengorat dia tapi tak pernah dapat sebab dia suka jual mahal. Taste lelaki idaman dia pun boleh tahan la advance. Aku suka main netball, olahraga, lumba lari tapi dia suka menari. Setiap kali aku bersukan, dia selalu ada menemani aku. Dan setiap kali dia ada latihan menari, aku akan turut sama-sama menyokong dia. Aku kat sekolah suka gedik-gedik tapi dia kat sekolah control ayu je. Tapi dalam perbezaan yang kami ada, kami tetap mempunyai persamaan. Persamaannya adalah kami berdua suka sangat bergosip. Hehe. Dah lah rumah kitorang dekat sangat. Everytime aku pergi kelas, dalam bas before sampai sekolah kitorang akan bergosip dulu. Sampai kat kelas, before cikgu sampai pun kitorang bergosip lagi. Time rehat pun kitorang bergosip lagi. Dah habis rehat pun kitorang sambung lagi sampai lah cikgu sound kitorang, cikgu cakap, “Fariza! Halida! Setiap hari jumpa dalam kelas pun nak berborak lagi ke?!” hehe. Time tu aku dengan dia menggelabah la. Lagi satu persamaan kitorang ni, everytime lepas rehat, kami akan pastikan yang kami akan pergi ke tandas. Haha. Itu adalah perkara wajib yang akan kami lakukan. Dan kawan-kawan yang lain pun dah tahu.

Paling seronoknya, kalau kitorang bergaduh selalunya sekejap sangat. Sejak aku masuk UITM, dia dah mula berkerja. Hubungan kami agak renggang bila aku mula masuk UITM. Aku mula kenal kawan-kawan baru dan kami mula buat hal sendiri. Tapi, aku tak pernah samakan dia dengan kawan-kawan aku di UITM. Sampai dia pernah terasa hati dengan aku sebab dia kata aku dah masuk belajar UITM tapi dia tak sambung mana-mana. Dia still duduk kat Bangi dan tak rasa environment yang seronok macam aku. Lagi yang dia frust, bila aku ambil course acting yang dia pun memang minat sangat. Aku cakap kat dia, aku tak pernah berjaya dan aku tak pernah lupakan dia. Walaupun aku belajar UITM, tapi aku still takde lesen kereta. Tengok dia dah boleh bawa kereta kemana-mana. Aku tak banyak duit untuk survive tapi dia dah boleh survive dan sekarang memang dia sangat pentingkan kerjaya dia. Lagi satu aku cakap kat dia, aku kecewa sebab aku ingat course acting tu belajar acting je. Sekali ada menari pulak. Time tu aku asyik teringat dia je sebab dia pandai menari. Aku ni memang lah keras yang amat kalau dah start menari. Kami sangat jarang berjumpa dan sangat jarang berhubung. Bila aku cuti sem je baru kami akan berjumpa balik dan time tu memang agenda utama adalah Gosip! Hehe. Seronok juga bila ada kawan macam ni. Jarang jumpa dan jarang berhubung, tapi kami selalu tahu yang kami selalu dekat di hati. Daripada kawan yang dekat tapi selalu je cakap belakang, baik aku kawan dengan budak-budak lelaki je.

Aku save kat hp nama dia “Chenta”. Dan dia save nama aku “Cinta”. Memang dia cinta hati aku. Dia tak suka fikir pasal komitmen dan tak suka fikir pasal lelaki sebab dia kata kat aku dia terlalu gilakan kerja. Tapi aku nak jugak carikan bf yang boleh terima dia seadanya. Aku dengan dia memang sama je gila. Sampaikan kawan-kawan kelas aku cakap, kalau aku dengan dia kahwin nanti, diorang akan terkejut teruk dan diorang akan cakap dalam hati, “Betapa malangnya lelaki tu. Lelaki tu tak tau ke Ida ngan Ajun ni abnormal.” Haha. Walaupun perangai kami amat berbeza tapi orang selalu kata kami macam adik beradik. Dia kakak dan aku adik. (nampak sangat aku mmg muda) Yang seronoknya, dia pun tak suka kalau besok dia ada bf, bf dia kongkong atau kuat cemburu dengan dia. Dia memang sama dengan aku. =) Walaupun dia selalu jadi “gila” tiba-tiba, walaupun dia dah kahwin besok dan walaupun dia jadi usahawan yang terkenal satu hari nanti, dia tetap kawan yang akan aku ingat sampai bila-bila. So, siapa-siapa yang bercadang untuk memenangi hati dia, sila dapatkan borang interview dari saya. Hehe.

10 comments:

SAMPAH said...

wah promotion ape nih??
promotion raya ke??
heheeh joking...

mane nak dapat form??
terus jumpe ajun jek la 4 the interview...
heheheheh

iamstradust said...

orang tua boleh tak masuk line?

pjoe suruh tanya, dia malu nak tanya sendiri..

hehe

CikAjune said...

razaisyam : nnt kite buat satu perjumpaan dengan dia.hahaha.

wizard: abang zaidi leh terus je jupe ajun.no kore interview.cuz i already know u.=p

Anonymous said...

if no interview how am i going to know if i get or not---> (dah parah dah aku ni)

=)

amer zaman said...

best ada kawan karib

lagi best kalau dia tak berubah..

CikAjune said...

hehe.
die yang takut saye berubah.
saye tak takut pon die berubah. =)

Anonymous said...

waa..kawan baik yg best..
berbeza tapi sama..
unik lorh..
kim salam dier ea..huhu!

Anasir said...

ermmmm...
bila tarikh tutup permohonan interview tuh?

*ini pon pjoe suruh tanya jugak!

pjoe said...

wahhhhhhhhhhh
bestnya ngumpattttttttttt

siot je
haha

CikAjune said...

ain: sumtimes kalau ade chemistry sangat pon tak best kan.

anasir: haha.u ke pjoe nie?

pjoe:keummg nak pjoe??eheem..