Thursday, November 13, 2008

3 Perkara

Ada 3 perkara yang aku rasa aku kena buat, orang sekeliling aku nak aku buat dan aku tak perlu untuk buat.

Meng”gemuk”kan badan sendiri.
Soalan-soalan yang sering orang tanya kat aku.
a) Kau ni bile nye nak gemuk? Aku tengok dari dulu kau macam ni je?
b) Tak teringin ke nak gemuk? Kenapa kurus sangat?
c) Kau ni kurang makan sayur dengan minum susu ni. Cuba la sekali! Sure naik nya badan kau.

Jawapan-jawapan yang sering aku balas kat orang.
a) Metabolisme aku tinggi lah!
b) Aku makan sekali nak dekat 4 kali. Tapi aku tetap tak gemuk. Macamana cara lagi ye nak gemuk?
c) Tuhan ciptakan manusia ada gemuk, kurus, tinggi, pendek, cantik, kurang cantik kan... so, terimalah diri sendiri seada-adanya. =)

Nak ambil lesen kereta.
Soalan-soalan yang sering orang tanya kat aku.
a) Beb, aku dah penat drive kereta. Cepat la ambik lesen!
b) Dari tahun lepas aku dengar kau nak ambik lesen, tapi kenapa tak ambil2 ye?
c) Lain kali, tak payah naik ktm. Ambil lesen cepat2! Bawak je kereta aku.

Jawapan-jawapan yang sering aku balas kat orang.
a) Kau boleh bagi aku duit untuk ambil lesen tak? (itu je jawapan untuk semua soalan di atas)

Aku nak cuba mengarah short film aku sendiri.
Soalan-soalan yang sering orang tanya kat aku.
a) Idea kau banyak beb, tapi kenapa malas sangat nak tulis skrip?
b) Angah dah, kau bila lagi??
c) Tak teringin ke nak mengarah short film sendiri?

Jawapan-jawapan yang sering aku balas kat orang.
a) Aku boleh bagi idea, tapi aku memang malas nak buat skrip. Hehe.
b) Bukan tak boleh beb... tapi...tapi...tapi... (repeat “tapi” tu sampai kawan aku dah tak tanya lagi dah sebab apa)
c) Gemuruh la bila nak kene mengarah. (poyo kan jawapan ni)

*Bak kata lirik lagu Coldplay, “But if u never tried, u never know...” Satu hari nanti...Mungkin! =)* (Hanya untuk perkara ke 2 dan ke 3 sahaja ye)

16 comments:

Unknown said...

kalau kau nak ambil lesen kereta ajaklah aku sekali...

sesungguhnya keadaan aku sama dengan kau....


huhuhuhu

CikAjune said...

fariz: hahahaha.aku ade geng ni!

Anonymous said...

hahaha..comel nie... ala,cukup duit t amik ler lesen..
btw.lawa la ajun nye headline nye blog tu..gambar tu comel oke.hahaha JELES!

CikAjune said...

dewidania: hopefully la u.selalu tak cukup je.hehe. thanks babe! =)

Anonymous said...

tggu wizard ada potion tukar daun jadi duit nnti bagi kat ajune

leh???

BudAk hijAu said...

kite dlu xde lesen,tp bwk keta jgk g kolej..hek3..

Anonymous said...

kau ni byk alasan la beb..blahh!!

CikAjune said...

wizard: hehe.macam surelist lak.

budak hijau: masalahnye, bawak kereta pon tak reti lg.

fazleena: i mmg suka buat alasan...oppsss... =p

Firaz said...

salam...

hahahaha.. ini org panggil entri mencipta alasan...
bak kata Dr Fadzilah Kamsah, "orang sibuk buit duit, tp kita sibukkk buat alasan.."hehehe.. anyway, hopefully u will success in wat eva u do...;-) doaku slalu untukmu..;-)

iamstradust said...

macam kakak kamu ckp

sy setuju sgt

ehehhehe

Fasyali Fadzly said...

ok jun, klu tiba masanya, dtg la dia...

pjoe said...

saya dan kakak kamu setiasa berada di dalam satu muka surat!

kan syg kan?
opsss
hahaha

TAPA OTAI said...

kurus tpi cute, i love u my scandle

Anonymous said...

soalan pertama: i love u just the way you are...

soalan kedua: i support you anytime...

soalan ketiga: i support you everything...just say when...love u

CikAjune said...

razaisyam: mana aci!awak kene defend saya lah.bukan angah! =p

vitamin: tu la beb.bila masanya aku pon tak tau.

pjoe: sorry.blog saya bukan tempat meluahkan rasa cinta ye.hehe.

tapa otai: kamu selalu jadi skandal saye! =)

daddy cool: yes! bleh ambik lesen kereta lepas ni!haha.thanks daddy.

Zumar Mariah said...

kita serupa la...;)