Wednesday, November 19, 2008

PussyCat Dolls

lagi 2 orang "missing in action". tiada dalam gambar.

Aku teringat masa aku zaman-zaman diploma dulu. Aku ambik Seni Lakon tapi semua kawan-kawan aku ambik Pengurusan Seni. Kitorang duduk satu rumah kat kolej dari semester 1 sampailah ke semester 6. Geng aku ada 8 orang. Kemana-mana je kami akan bersama dan kalau ada sesiapa yang cuba untuk menjatuhkan kami, kami akan defend kawan-kawan kami. Budak-budak lelaki gelarkan kami Pussycat dolls sebab diorang kata kami HOT. Aku tak suka gelaran tu sebenarnya, tapi bila dah diorang gelarkan, aku pun okay je lah. =) Dari semester 1 sampailah semester 6 aku selalu bertukar-tukar kawan dengan 8 orang kawan aku ni. Jap lagi dengan si minah ni, masuk semester 2 pulak dengan minah ni, semester 3 dah lain pula. Kami tak pernah berpisah walaupun setiap semester kami bertukar kawan yang berlainan. Kadang-kadang yang ini kata yang itu, yang itu tak puas hati dengan yang ini, tapi bila depan-depan still berkawan macam biasa dan sangat mesra.

Sampaikan ada pulak geng-geng perempuan lain yang tak puas hati dengan kitorang dan cuba nak pisahkan kami. Tapi kami tetap bersama walaupun pada hakikatnya kami sudah tidak serasi bersama. Kawan aku ada cakap, mana ada kawan baik sampai 8 orang. Macam pelik je sebab nanti bila gaduh tak tahu nak jaga hati siapa dan nak defend yang mana satu. Padahal 8 orang kawan baik ni. Itu la yang selalu aku fikirkan dan selalu juga jadi bila kami bersama. Semester 1 semuanya baik-baik je. Nak pinjam barang, nak guna duit, nak keluar sama-sama, belajar pun nak sama-sama, memang takde masalah pun. Tapi bila masuk semester 3, semuanya dah berubah. Dah banyak mengata belakang, tak serasi bersama, semua tak kena, macam-macam lagi lah. Kadang-kadang sampai naik pening.

Sekarang ni aku tak lagi bersama diorang. Masing-masing dah sibuk dengan pelajaran dan kerjaya mereka. Bila teringat balik, rasa rindu datang pada mereka. Walaupun kami memang pussycat dolls, tapi kami tetap mampu bertahan 3 tahun bersama-sama. Aku teringat zaman-zaman kitorang overnight sama-sama sampai lebam-lebam mata nak pergi kelas besok paginya. Masa aku sibuk nak exam kelas tarian, diorang yang sibuk tolong ajarkan aku. Maklumlah, aku kan kayu bila menari. Belum lagi masa diorang menangis bila semua tekanan setiap kali meeting ada je proposal diorang yang lecturer akan reject. Aku je yang happy sebab aku tak payah pikir pasal meeting. Kerja aku berlakon je. Paling seronok, bila setiap malam kami akan baring sama-sama dan akan berborak sebelum tidur. Walaupun kami kadangkala tak sependapat dan sering bergaduh, tapi kami tetap boleh bersama sehingga kami habis diploma.

Bila aku dah sambung degree dan kawan-kawan aku ni ada yang dah sambung belajar merata-rata dan ada juga yang dah mula berkerja, kami terlalu jarang untuk overnight atau borak-borak sebelum tidur macam dulu. Kami sentiasa memahami dengan komitmen yang perlu kami capai untuk masa hadapan kami. Kadang-kadang, bila aku tengok budak-budak junior yang baru masuk diploma, aku teringat semula geng-geng pussycat dolls aku. Tapi junior-junior sekarang lagi advance dari zaman aku. Siap ada myspace nama grup diorang sendiri lagi! Zaman aku dulu, kitorang tak buat pun macam tu. Hehe. Bila aku tengok diorang, dalam kepala aku ni selalu cakap, semester 1 baru. Nanti dah naik semester 3 atau 4 nanti mesti dah berpecah korang ni. Tak pun ahli grup korang akan makin berkurangan. Hehe. Zaman diploma zaman diorang baru nak dapat kebebasan dan kawan-kawan. Macam tu juga lah yang aku pernah rasai dulu. Yang bestnya, sampai sekarang orang still panggil kami geng pussycat dolls walaupun kitorang dah sangat lama tak berjumpa. Pussycat dolls kan kami?? =)

5 comments:

azri abu hassan said...

hai hot pussy cat..hehehe

CikAjune said...

azri:haha.gediks je u.

SAMPAH said...

pussycat dolls hahahaha..
biasa jun...
masa awal2 diploma dulu suma orang mengalami benda yang sama...
my batch dulu dak pompuan siap wat sweater lag.. last - last...
membawa haluan masing - masing...

Anonymous said...

hahaha...
dlm geng pussy nie..
aku slalu tertanye-tanye..
mcm mane blh ade ajun ek..
hahahaha...
sory yang..gurau je..
tapi skarang pusyy cat doll da baik ngan slipknot..hehe

-mr F

situmas chicken said...

aku ada masuk sekali ke dlm lelaki2 yg bagi gelaran tu?

hehehe...