Friday, June 26, 2009

JPJ oh JPJ!!

12.15 tgh hari
Abang : Jun, kita belajar 3pointer, bukit dengan side parking dulu k?
Aku: Baik!

12.45 tgh hari
Abang: Kenapa hari ni bukit asyik tak lepas je Jun?
Aku: Sakit Perut la bang.
Abang : Oh... hari pertama ye?
Aku : Aah.

1.00 tgh hariAbang: Hari ni kita nak belajar on the road pulak. Jun tengok abang tunjuk jalan nya dulu ye.
Aku: Baik!

1.15 tgh hari
Aku: Abang, nak tanya la sikit.
Abang: Apa dia Jun?
Aku: Kalaulah tiba-tiba saya sakit perut time nak ujian dengan jpj nnt, boleh tak saya tak nak ambik?
Abang: Mana boleh jun. Kita dah daftar nama. Mesti kena ambik.
Aku: (Pandang muka dia)
Abang: (Pandang muka aku. Senyum.)

1.45 tgh hari
Abang: Sekarang ni, jun bawak pulak kereta ye. Ingat jalan yang abang dah terang tadi tau.
Aku: Ok!
Abang: Before tu, cek dulu apa yang patut.
Aku: Abang, kalau cermin side ni dah ok saya tak pegang boleh kan? Kira dah okay la cermin ni.
Abang: Tak boleh. Kena cek jugak walaupun jun rasa dah ok.
Aku: Ye ke? Mengada-ngada betul la jpj ni. (Mengeluh)

1.50 tgh hari
Aku: (dekat simpang) Abang, boleh jalan ek?
Abang: (tengah sms) Boleh. Jalan je.
Aku: (Kereta belok. Ada lori hon. Hon lama pulak tu)
Abang: (Pandang lori.Buat bodoh je.)
Aku: Kecoh je lori ni!!! (padahal memang salah aku pun)

2.00 tgh hari
Abang: Jun, dah habis belajar. Jom balik. Jun bawak sampai rumah.
Aku: Baik! Er..abg. Boleh saya bawak laju sikit tak? Tadi praktis je kan?
Abang: (Senyum tanda setuju)

2.30 tgh hari
Aku: Abang, nak tanya lagi boleh?
Abang: Apa dia jun?
Aku: Err..saya rasa tak confident lah nak ujian jpj.
Abang: Laaahh! Tak confident pulaaak?? (Gelak)

Aku ada lagi 4 jam nak belajar.
Abah aku dah bayar full tau.Jangan la fail.
Kena belajar jadi seorang yang confident.
Kalau sakit perut,jangan bawak kereta.Tak ada mood betul rasa.
Tunggu sampai tak ada kereta, baru jalan. (advise dr alis & abah)
Kalau boleh,mengorat jpj.Senang sikit.Hehe.

6 comments:

Anonymous said...

kesian 'abg' yg ajar ko 2 hahahaha...

gudluck beb.. =D

-mr F

Anonymous said...

fail xpe. byr rm50 ambik smula. hahahaha.
aku fail bukit. sbb hujan lebat. kerete tergelincir ke belakang time break. Hanj sgt masa tu. Kena tunggu lagi satu minggu untuk ambik exam smula.

Anyway Ajune, break a leg masa exam nanti!

aKu YaNg TuLiS said...

Haha caya la CikAjune. Blajar keta elok2, nnt leh bawak ak ngan CikBy gi jalan2 ahaks! *sblm tu kena wat wasiat siap2 kihkihkih*

Hazman Hamzah @ Kagami Anenokoji said...

"abg2"..letih ke idak dia??
kena "anak murid" yg byk soalan,
tapi bagus jgk b'tanye,
x de lah buat silap,
kalau wat silap gak...??
Tu i don't know!!!

~herfizul akma nasaruddin~ said...

hahaha..saya shuke ah abg tuh!
haha..

ajun..mcm tak caya ah apa yg kita borak masa minom mlm td..!!!

sungguh ku tak percaya dia begitu rupanya..
hahaha

CikAjune said...

faliq:haha.sialan kau.abang tu cool dan hensem.eheeeemm...=)

roy:aku rasa aku kene ambik n bayar 50rggt lagi.haha.thanks darl.

faizal:boleh.tp nak guna kete kau boleh????=)

kapal:tak.abang tu tak kisah kalau dapat anak murid yang comel mcm i.tanya banyak2 pon takpe.hahaha.

ijoy:mcm ijoy kata lah kan.manusia berubah.=) tp die bukan berubah but he totally loser.=p