Tuesday, June 2, 2009

Bilik saya yg Berwarna Warni

Semalam aku tido bilik mak aku.

Pagi tadi aku bangun aku terus masuk bilik aku.

Bersepah!

Serabut!

Abang aku siap boleh tidur lagi kat katil aku!

Hish! Mengeluh.

Aku mandi.

Aku online.

Aku tulis kat shout out, ‘sedang serabut tengok bilik yang serabut’.

Abang aku dah bangun.

Aku ambik plastik hitam besar kat dapur.

Aku mula kemas baju-baju.

Banyak nya baju-baju aku dengan Angah!

Mana yang tak pakai aku letak kat dalam plastik.

Senang nanti mak aku nak bagi kawan-kawan dia yang ada anak perempuan.

Saving sikit kan?

Rak almari pertama habis aku kemas.

Laci barang-barang ‘dalaman’ pun aku habis kemas.

Almari sebesar alam aku dah gantungkan semua baju-baju.

Almari kecik aku susun semua baju-baju dan seluar.

Laci yang ada aku letak segala macam pakaian-pakaian yang ada.

Skirt, baju renang, topi, singlet semua aku letak dalam laci.

Aku tengok buku-buku bersepah-sepah!!

Aku keluarkan semua buku-buku, aku kemas satu-satu.

Ada yang aku buang ada yang aku simpan.

Barang-barang Angah yang aku rasa bernilai, semuanya aku simpan.

Dvd-dvd yang kami borong kat Penang juga semua aku kemas.

Aku tengok cadar.

Aku rasa dah lama sangat cadar tak bertukar.

Aku pergi bilik mak.

Aku ambik cadar dengan lapik bantal sekali.

Aku ambil warna kuning!

Aku ambik plastik hitam tadi, aku letak semua baju-baju yang aku rasa dah tak muat nak pakai.

Aku ambik lagi plastik hitam, aku buang segala sampah-sampah yang menyemak dalam bilik ni.

Aku sapu sampah.

Aku susun kasut-kasut.

Aku ambil shieldtox.

Aku spray satu bilik.

Abang aku kata bilik aku boleh kena gatal-gatal sebab semak sangat.

Aku nampak ada poster 3 budak melayu.

Ada poster Sorry.

Ada poster Seseorang yang Terkenal.

Dan ada gambar aku pergi mines dengan angah dan abang farid.

Aku tampal kat dinding.

Malam-malam bila aku rasa sunyi, aku akan tengok poster-poster ni.

Mesti syokkan?

Aku online balik.

Aku tulis kat shout out, ‘rasa best tengok bilik dah kemas!’

5 comments:

Anonymous said...

hahaha...ade 1 bende yg aku setuju.... dan ade 1 aku kurang setuju dlm entry nie....

yg setuju...ko mmg ade bnyk brg...skiet2..
'tlg bwk brg aku, eh aku nk amik brg..dll..'
hahaha...

yg kurang setuju...'baju-baju yg da x muat' ?
hmm...biar benar..hehe..
=P

jgn marah -mr F

daddy cool said...

kena kemas tiap2 hari baru bilik tu dinamakan bilik tidor...jangan setahun sekali baru nak kemas...

ni arahan dari ketua RUMAH...

baru la nampak macam bilik tidor...macam tak percaya gambar tu...

muachsssss love u...

thedreamer said...

jadi aku akan pulang dan tidur di bilik dgn tenang. heh. kemas lagi ye beb.

*arahan dr anak kedua ketua rumah. - haha

CikAjune said...

anon:mmg tak muat lah.ko ingat aku ni tak makin meninggi ke?bile makin menginggi, makin singkat.hahah

daddy:mana ada setahun sekali.6 bulan sekali je.ngeh..ngeh.
love u too!

angah:ceh!ni tak aci.aku tak tau pon ada aliran2 pembersihan rumah.

Fazliey Hishamuddin said...

aku x tido bilik kau, busukkk!
aliss jek tido bilik kau ok ;p