Thursday, June 11, 2009

Delete! Erase! Buang! Padam!

Cerita ini mungkin cerita kelakar bagi aku. Tapi mungkin cerita yang serius untuk dia.

Aku online facebook malam tadi. Aku tengok, kat list orang yang online ada dia yang sangat aku kenal.

Aku pun click pada dia, aku tulis, hye u! Aku enter.

Lama sikit, aku baru nak sambung tulis, .... is Offline!

Aku tiba-tiba jadi marah! Rasa nak mencarut pun ada gak time tu.

Aku baru je nak ucap congrats sebab dah habis degree. Ada ke patut dia terus offline!

Tak tahu la sebab takut girlfriend dia tu marah ke, girlfriend ada kat sebelah dia tengah merajuk ke.

Atau aku ni terlalu bagi kesan yang mendalam dalam hidup dia ke sampai aku balas terus offline?

Aku pun pikir-pikir balik.

Bukan sekali je pernah jadi macam ni kat aku. Ada juga beberapa kali dia buat macam ni.

Salah ke aku nak cakap congrats walaupun dulu aku ni ex girlfriend kau?

Habis tu, facebook ni wujud untuk add kau lepas tu buat bodoh je ke?

Samalah dengan, aku buang kau dari friend list aku, kau tak payah nak sibuk-sibuk bukak page aku dan kau tak payah nak offline setiap kali aku cuba nak berborak dengan kau.

Aku tak rugi apa-apa pun.

Entah kenapa aku rasa buang masa.

Aku pergi kat ‘friends’, aku cari nama dia.

Aku delete dia dari friend list aku.

Aku cari kot-kot ada lagi ke nama dia.

Dah tak ada.

Aku senyum.

Aku rasa puas!!

1; Aku bukan terhegeh-hegeh, tapi salah ke kalau aku nak berkawan?
2; Aku bukan gergasi yang hodoh lah! Nampak aku je nak offline!
3; Kalau takut girlfriend jelous, buang aku awal-awal dulu dari friend list kau.
4; Aku dah ada boyfriend lah!
5; Lepas dah break, memang tak boleh kawan dah ke?!

Girls, siapa lagi yang tak profesional sekarang ni? Lelaki ke perempuan?

9 comments:

fyra said...

perempuan!!hahah...mcm kenal je awk..haha

alkapon said...

lelaki & pengkid

CikAjune said...

fyra:perempuan emo kan?

alkapon:haha.

Anonymous said...

oit...
lelaku yg x profesional 2 adalah budak yg ko delete 2 je...hahaha..
yg lain x termasuk..
lebih2 lagi aku hehe..
rileks..die yg rugi...bkn ..ok..
lalalala
-mr F

gadisDirga said...

lelaki memang x profesional..

hahaha.. Ajun, pe yg jdi pd ajun slalu jdi pd zee...

bile die nmpk kite on9, terus die of9 dgn sepantas kilat..

kelakow...hahahaha...

kite xleh wat pape, cume ketawa je laaa.... hahahahahhahahahahahahhahahahahahhahaha!

Unknown said...

Perempuan...
Semua sama je kot...
Aku mencari perempuan yang lain...

Cik-MeGa said...

ade eh laky spesies gile x pro cmni?
tu touch lar tu tgk ex die happy..
wahahha...

Fasyali Fadzly said...

aku suka dengan tindakan kau tu. bagus2..

alhariesz said...

chatting in FB, do u know that it depends on the server too?

it sometimes 'auto off-line' the user on the other end, eventhough he/she isn't....kinda like 'TV reception'...or signal...

its a technical thingy...

just to let u know...coz i've been there, experience that...